Det är jag som är Loo och jag hälsar dig Välkommen till min blogg som handlar om livet i stort och smått för vår familj!
Helt enkelt - följ med Fam. Loo på vår resa i vardagen.............

torsdag 19 januari 2012

Så här Glad känner jag mig........................

Hittade den här härliga bilden någonstans på nätet när jag kikade runt.
Jag vill absolut dela med mig av denna underbara kvinna!
I dessa januaritider när alla träningslokaler fylls efter alla godsaker under jul och nyårshelg?
När vi drömmer om tårtor och godis men väljer frukt ? ? ?.......

Bilden får mig lite att tänka på utrycket "tankens kraft" för jag är säker på att vi klarar otroligt mycket just med en positiv tanke och en tanke på att vara nöjd som jag är.

Såg på "Den hemlige miljonären" på Tv igår och jag beundrar alla eldsjälar som viger hela sina liv åt att hjälpa andra som har det svårt.
Många av dem som är med i progarammen har själva varit nere på botten, men tagit sig tillbaka till vårt samhälle och någonstans mitt i alltihop lyckats med att ta tillbaka sina liv. 

Att omvända sitt liv och komma tilbaka krävs såklart att omvärdera sina tankar och att hitta krafen.
Jag kan nog inte riktigt förstå er och era livserfarenheter, men jag kan beundra er för ert fantastiska mod!

Lite tankar från mig som sitter här i värmen framför datorn?

4 kommentarer:

Unknown sa...

En underbart härlig glad bild...;)))
Javisst är dom otroliga dom som har massor med pengar att gå ut sådär och hjälpa..;)) Man blir bara så glad över att det finns såna människor..;)

Ha en härlig fredag nu...KRAAAAM vännen!!!

Hanna sa...

underbar bild.
Ha en fin helg!
Kram
Hanna

Ljusa vardag sa...

Vad kul att du ville vara med i min tävling. Vill samtidigt tala om att lasagnen är gjord på kyckling ;o) Ha en fin helg! Mvh Anna

FruNeroLindström sa...

Tankens kraft tror jag är A&O. Vill man verkligen inte är det riktigt svårt att bryta ett mönster.
Riktigt bra och tänkvärt inlägg, kram Malin