Det är jag som är Loo och jag hälsar dig Välkommen till min blogg som handlar om livet i stort och smått för vår familj!
Helt enkelt - följ med Fam. Loo på vår resa i vardagen.............

måndag 2 januari 2012

Att vara lojal, eller mesig................

Det är frågan det?
Läste ett så bra kåseri häromdagen som handlade om att gå till frisören. Det fick mig att tänka på att under åren så har jag varit näst intill dödligt lojal mot mina frisörer.
Visst har jag avverkat några stycken, men inte många vilket innebär att jag inte bytt frisör tillräckligt ofta `?

Ibland har jag lyckats göra en sk. smitining.................. vilket innebär att den aktuella frisören flyttar, går i konkurs eller blir med barn, vilket har räddat mig några gånger.
Nu känns det som om det är dags igen eftersom jag faktiskt inte blir nöjd längre. Men hur ska nu det här gå till - hela familjen har samma frisör, jösses vilken vånda ! ! !
Ska jag våga boka på den salongen som vann pris för ett tag sedan, eller ska jag fortsätta agera fegis måntro. Helt enkelt är frågan - hur lojal och trogen ska man vara.............

Men tänk om det är så här att min frisör blir jätte, jätteglad om jag byter för hon är så himla trött på mitt torra livlösa och bångstyriga hår. Jag kanske utför en räddningsaktion utan dess like om jag vågar konvertera till en anna frissa....................

Ska nog ta mod till mig, slänga lojaliteten och prova på nytt - Ja, det ska jag nog..........

Inga kommentarer: