Det är jag som är Loo och jag hälsar dig Välkommen till min blogg som handlar om livet i stort och smått för vår familj!
Helt enkelt - följ med Fam. Loo på vår resa i vardagen.............

torsdag 29 december 2011

Hitt på nåt då......................


Vadå - vet inte. Vad ska vi göra ?
Dagens fråga för oss lediga - Herr Loo jobbar idag.
Lillen ville vara med sina kompisar för det är det bästa han vet.

Men jag och Storasyster hade inga planer för dagen. Men  eftersom Storasyster är tonåring så gillar hon att shoppa. Så det blev ett gigantiskt köpcentrum för oss två och dammsugaren fick vila därhemma ännu en dag................

Men vi hade det trevligt och jag tycker det är viktigt att försöka umgås med barnen på deras villkor så ofta det går och utifrån deras intressen. Mycket sportaktiviteter blir det ju för oss, men rea är väl helt okay - om det inte blir för ofta!


Jag känner att rätt som det är har tiden gått och barnen är så stora så att de flyttar från oss...? Därför gäller det att hänga med här och nu i det som är aktuellt och viktigt för dem.

Några riktigt bra fynd gjorde Storasyster och jag köpte spraylim, ska pyssal lite tänkte jag.

Men i morgon måste jag nog umgås med både dammsugare och dammtrasor, ja, så får det bli.

2 kommentarer:

Hanna sa...

Shopping är så mycket bättre än dammsugning tycker jag.
Kram
Hanna

Gunillasljusglimtar sa...

Hej gulliga du! tack för tänkvärd kommentar hos mej...Jaa jag kommer igen,men varje sån här grej tar på en känner jag...varit lite mycket dom sista åren...kramis Gunilla..Härlig blogg du har