Det är jag som är Loo och jag hälsar dig Välkommen till min blogg som handlar om livet i stort och smått för vår familj!
Helt enkelt - följ med Fam. Loo på vår resa i vardagen.............

tisdag 20 september 2011

Kakor Kokossnittar med glacyr..............

Kakburk från Lagerhaus.
Här kommer ett go-fika tips!


Kokossnittar med glacyr.       ca. 30 st.

125g smör
1 dl strösocker
2 dl vetemjöl
2 dl kokosflingor
1 tsk bakpulver
1 krm salt

Glacyr.
2½ dl florsocker
2 msk pressad citronsaft eller lime

Blanda alla ingrideinser i en matberedare och rulla ut degen till två längder som plattas till lite.
Grädda i 8-10 min i 175gr.

När kakorna kallnat så ringlar man på glacyren.


Visst låter det superenkelt och goda var de också. Jag gjorde en del utan glacyr eftersom kakorna blir vädligt söta med florsocker på.

Trevligt med hembakt tycker jag och alltid uppskattat av alla sorters kakmosnster!

Nu är jag lite friskare så i morgon blir det jobb igen. Slut på sängliggande och självömkan för den här gången!
Hela familjen Loo är minsann på språng i morgon - jippie!

1 kommentar:

♥ Villa Tretton ♥ sa...

Tack snälla du:) Dom har jag köpt på en webbutik som heter perlan living!

Må så gott
Kram Susanne