Det är jag som är Loo och jag hälsar dig Välkommen till min blogg som handlar om livet i stort och smått för vår familj!
Helt enkelt - följ med Fam. Loo på vår resa i vardagen.............

söndag 21 augusti 2011

Litet sommarprojekt.........................

Sommarens lilla pysselprojekt som "Lillen" och jag sysselsatt oss med en del är att försöka fortsätta på vår lilla planteringshörna. Den växer sakta med betoning på sakta men säker fram och vi kläcker lite nya idéer på vägen.

Sommar  =  "manjana-takt" för mig!



Nu har vår hörna fått både målade pallkragar med jorgubbar och lite blommor i sig och det sista vi prydde hörnan med var en liten vimpel mellan grenarna. Tog lite tygbitar som vi hade och sydde ihop min första vimpel. Det kommer garanterat bli fler för det var ju jättekul att sy vimplar.

Vår och orensat.............
Tyvärr valde vi kanske tomtens mest skuggiga hörna och därför har vi fått jobba en hel del med att rensa ut träd och sly för att välkomna solen ner på våra jordgubbar. Nu börjar det ordna till sig lite och det är bara att vänta in nästa vår för då ska det nog bli klart..(kanske?)!

Inga kommentarer: