Det är jag som är Loo och jag hälsar dig Välkommen till min blogg som handlar om livet i stort och smått för vår familj!
Helt enkelt - följ med Fam. Loo på vår resa i vardagen.............

måndag 15 augusti 2011

Ålderns charm..................

Jag var och hälsade på min pappa i helgen och han bor på ett ganska stort servicehus. Pappa och jag åt lunch tillsammans i restaurangen som finns på hans boende (god lax!)


Min pappa är väldigt social av sig och pratar gärna med sin kompisar  (säger man så om människor över 80???) på servicehuset och fram till vårt bord kommer den ena tanten med rullator efter den andra och vill hälsa på dottern - trevligt.

Men två väldigt fina tanter med blålila hår stannade en liten extrastund vid vårt bord och den något yngre tanten berättade för mig att hennes kompis var 98 år men orkade minnsann baka bullar själv fortfarande. Den yngre tanten köpte sina.

Men visst är det fantastiskt, nästan framme i mål liksom 100år............. och orkar baka. Nu tänker jag att det orkar faktiskt inte jag göra ibland!!!!!!

1 kommentar:

Unknown sa...

Jaaa,det är otroligt att vissa orkar hur länge som helst,när en annan känner sig halvdöd vid 50..haha...Så pigg vill jag oxå vara i den åldern...
KRAAAM vännen och ha en skön dag!!