Det är jag som är Loo och jag hälsar dig Välkommen till min blogg som handlar om livet i stort och smått för vår familj!
Helt enkelt - följ med Fam. Loo på vår resa i vardagen.............

söndag 26 juni 2011

Midsommaren är förbiiiiiiiiiii


Hoppsan, där var midsommaren slut och semesterdagar tar snart vid - härligt ska det bli med en massa ledighet.

Midsommarhelgen var trevlig men utan "Små Grodorna" och stång i år. Barnen är så stora så de är helt enkelt inte intresserade. Men vi har hade besök av några kompisar och såklart åt vi sill och grill!!!!!!!! med god färskpotatis. Mums.  

En härlig promenad ner till havet där "Lillen" fiskade lite och vi vuxna satt och njöt i solen hann vi med på eftermiddagen. Då gick vi förbi ängen där alla sjöng och dansade, så vi kom lite i sommar-stämning liksom!
Sedan gick vi hem och fikade med god jordgubbstårta.

Duken med ansande folkdräkts-par sydde jag till mina föräldrar för många år sedan och de fick den i sommarpressent till landet. Nu har den flyttat till vårt land och den ligger traditionsenligt alltid på bordet under hela midsommarhelgen.

Trivsam helg tycker jag och jag älskar ju att vara på landet, det är verkligen njutning för mig!

Midsommar är så genuint Svenskt tycker jag och helgen är förknippad med så många glada minnen från barndomen. Ops, låter som jag är mycket gammal, men det är jag inte - bara lite gammal ju! 

Inga kommentarer: