Det är jag som är Loo och jag hälsar dig Välkommen till min blogg som handlar om livet i stort och smått för vår familj!
Helt enkelt - följ med Fam. Loo på vår resa i vardagen.............

lördag 14 maj 2011

Ta tag i dagen...................

Just det - är precis vad jag ska göra idag. Ta tag i dagen i lite maklig takt sådär. Det har blivit lördag (vet, väldigt långt mellan mina inlägg) men idag ska jag göra, men bara det jag vill göra.............................!


Herr Loo önskade sig lite rabarberpaj i dag och det låter väl som en underbar idé. Sedan ska det äntligen ner lite blommmor i krukor och blomlådor. Lite struktur på storasysters skolarbeta ska vi också hinna med att ordna till.

Ganska mulet idag här hemma idag tyvärr och gräset skulle må bra av en omgång med klipparen - blir det inget regn så!!!!!

Ops, hur många timmar har min dag måntro?

En liten livsnjutare!
Längtar lite till landet!

Var på Plantagen här om dagen och blev så himla besviken. Skulle handla lite fina blommmor men de var inte välskötta alls, så jag gick till kassan med några ljus och bara tre ynka blommor - jättetrist.
Ska nog besöka vår lokala plantskola i stället för där brukar det vara bra kvalitet på växterna. Känner att jag hellre lägger några kronor extra men köper mig blommor som mår bra, växer och som vi kan njuta av länge!

Nu får ni ha en riktigt bra helg och gör, men bara det ni har lust till om ni har möjlighet!


2 kommentarer:

Unknown sa...

Hej vännen,tack för dina gulliga ord..:)) Ja,man ska endast göra det man har lust och vilja till..Å vilka härliga bilder du visar..
Ha en riktigt skön fortsättning på dagen nu..
KRAMAR till dig!!!

Det Vita Drömhuset sa...

Ja, här ska också klippas gräs och handlas. Fats jord och krukor.
Växterna har jag redan! :)))

Fina bilder du visar!

Ibland önskar man att dagarna innehöll fler timmar!

Kram Åse