Det är jag som är Loo och jag hälsar dig Välkommen till min blogg som handlar om livet i stort och smått för vår familj!
Helt enkelt - följ med Fam. Loo på vår resa i vardagen.............

fredag 6 maj 2011

Arbetsveckan till ääääääääääända...............


Jaha, ännu en arbetsvecka slutar nu och den härliga helgen tar vid. När jag tänker på det så skulle jag inte uppskatta helgen lika mycket om jag inte var lycklig och hade ett arbete i veckorna. Så det är kanske så att tack vare mitt jobb så uppskattar jag helgerna väldigt mycket! Klurigt ellerhur???? - eller kanske inte????

Har köpt hem lite fina sommarblommor - lavendel som jag gillar mer och mer både för doften men också för de små söta blommorna som är så bra att använda till lite pyssel.


En liten lavendelkasse som jag gjorde förra sommren.
 Brukar köpa på mig ganska mycket blommor som planteras i hinkar, byttor och krukor. Tycker det är så lättskött (inget tråkigt ogränsrens) och dessutom väldigt fint när man sätter ihop många och det blir en riklig blommning.




Har ju en rabatt här hemma och där ska det bli något som klättrar eftersom det vi hade har tyvärr "somnat" in i vinter.

Nu ska jag kika runt lite i bloggvärlden och låta mig inspireras, beröras, njuta och kanske skratta lite åt era inlägg.

Ha en riktigt bra fredagkväll!

3 kommentarer:

Unknown sa...

Gokväll du mysiga..:)) Jag tror att ni som jobbar uppskattar helgen mer än vad jag gör..:))

Å så fint med en massa blommor i hinkar å byttor,vi har en stoor tomt med rabatter och dylikt,men jag håller på att avveckla några blomland pga allt rensande...Ha nu en skön fredagkväll och njut av helgen...Stor KRAAAM från mig!!

Susanne sa...

Hej,,så roligt när nya bloggare hittar till mig,,då hittar även jag till er..tack för rådet,,råd jag vet men ack så svåra att ibland följa...Va gärna med i min lilla utlottning...Fin blogg har du och jag kikar in igen..Kram från fare

Det Vita Drömhuset sa...

Åh, lavendel älskar jag!
Fast jag har inte köpt en enda i år!!! Har en del plantor i trädgården men såg häromdagen att flera dött i vinter.
Så här ska det köpas MASSOR av nya plantor till både inomhus och utomhus! :)

Kram Åse