Det är jag som är Loo och jag hälsar dig Välkommen till min blogg som handlar om livet i stort och smått för vår familj!
Helt enkelt - följ med Fam. Loo på vår resa i vardagen.............

lördag 16 april 2011

Livet är uuuuuunderbart.........................

Vilken fantastisk dag vi har haft och solen har varit snäll lyst på oss hela långa dagen.
Lite fix på det nya planteringsbordet som köptes när snön var djup.

Blev så himla full i skratt idag! Tror alla grannar var ute och fixade i det fina vädret och vad blir jag plötsligt uppmärksammad på - jo, männen ligger bredvid alla bilar byter till sommardäck och vi kvinnor pysslar i trädgården, leker med barnen i den lilla parken i mitten av alla hus eller sitter och solar.
Men vad händer liksom år 2011 och vi är så fast i våra könsroller!
Ja, kanske precis så det är eller så har vi kvinnor och män bara helt olika intressen???

Intressant fråga, men jag tror på olikheter och ett visst genetiskt arv som kanske till och med tar århundrader att jobba bort - om vi nu vill jobba bort det?

Våffelmys på altanen som inte är skurad än (ska bli i morgon) inga sköna möbler att sitta i än (i morgon de också). Men härligt och trivsamt i solen mån ni tro!



Jag har i alla fall hunnit kratta lite, rensa i rabatten, klippa ett äppelträd, ätit våfflor, fikat och fikat lite mer. Mycket mysigt och inte en ända tid att passa på hela dagen. Det är unikt och lite extra livskvalitet för oss tycker jag. Så jag har absolut njutit i fulla drag och snart blir det filmkväll med lite choklad.

Förresten i vår familj är det minnsann jag som står framför grillen - visst é jag liiiiite manlig då? Eller kanske bara lite 2011 av mig?

2 kommentarer:

Unknown sa...

Du verkar oxå haft en riktigt mysig dag,ja jag tycker att det är alldeles för mycke tjafs om könsroller...Man är den man är och mår man bra i det så är det väl kanon...Varför göra om varandra,nä jag vill då att min älskling ska vara karl och inge annat,jag är nog kvar lite i det gamla...:)) Önskar dig en riktigt solig och mysig dag...KRAAAAAAM vännen!!!

dagenskreativa sa...

Vilken söt termos:)