Det är jag som är Loo och jag hälsar dig Välkommen till min blogg som handlar om livet i stort och smått för vår familj!
Helt enkelt - följ med Fam. Loo på vår resa i vardagen.............

tisdag 1 februari 2011

Rosa flickdröm..............

Trist inlägg mitt förra, men jag måste bli lite förlåten eftersom det idag konstaterades att jag har lunginflamation.
Mår ganska uselt faktiskt och då är det ibland svårt att vara superpositiv
Nu har jag varit hos snälla doktor Lars som har gett mig stark medicin så att min positiva läggning kan få blomsta igen!!!! Hurra för honom!!!!!!

Här kommer lite flickinspiration.... (får se hur länge den håller i sig - hon är faktiskt 16?)

En dröm i rosa , vitt och turkos var önskan från storasyster i husen när det
var dags att inreda hennes vindsrum på landet.
Vi har ännu inte fixat väggar, målning och så, men mycket rosa blev det!!!!!!!!!!!!!!

Burkar från Greengate, pall
och skrivbord från
Ikea

Tyg på överkast och gardiner kommer från
Stoff och Stil, lamskärm från Greengate.
Låda och målade pållar deisgn "storasyster".

Vi hade jättesvårt att få till hennes gardiner, som skulle fungera som mörkläggning också, men hon blev nöjd och det är huvudsaken förstås!
Hej från Loo.

1 kommentar:

Det Vita Drömhuset sa...

Hej.
Usch med lunginflammation - det hade jag häromåret och det var INTE kul alls..... Hoppas du blir frisk och kry snart!

Ja, frallorna rekommenderar jag varmt! :) Prova absolut dom!
Så fint det är i det rosa vindsrummet! (En dröm att få ha ett lantställe vid havet!!!)
Själv har jag ju nyss fixat iordning lillans rum i en dröm av rosa! (Dock har hon inte valt det ;))) utan jag, såklart!)
Men jag älskar det! :)

En annan sak jag verkligen kan rekommendera är vit klädsel till Ektorp sofforna1 Vi köpte vita nu innan jul och jag ångrar det inte en sekund! Vi hade svart innan till vår hörnsoffa.
Såååå fint med vitt och rummet blev sååå mycket ljusare! Jag är nog lite som du, jag gillar också det strama svartvita men......ändå lite mer det vita, lantliga - så det är det som dominerar vårt hem! :)

Kram Åse