Det är jag som är Loo och jag hälsar dig Välkommen till min blogg som handlar om livet i stort och smått för vår familj!
Helt enkelt - följ med Fam. Loo på vår resa i vardagen.............

måndag 31 januari 2011

Är nog ganska nöjd ändå.................

Ibland när jag kikar in hos er andra så blir jag faktiskt väldigt avundsjuk. Många av er har så fantastiskt fint hemma och jag måste nog lära mig bli ännu mera nöjd med det som vi har.

Klart jag också drömmer om ett gammalt, stort och renoveringsbehövande hus då och då.

Men om jag sätter ner fötterna på jorden en aning så landar jag i att vårt hus som är byggt på 80-talet och som inte har någon direkt personlighet faktiskt är alldeles utmärkt till vår familj och utifrån våra behov och det liv vi lever just nu.

Läget på huset är obetalbart och vi har lagom trevliga grannar, barnen har nära till både kompisar, skola och bussförbindelser. Det är inte så stort, men vi har de ytor vi behöver och tack vare just det här huset så har vi möjlighet att ha sommarhus med närheten till havet på lite lagom bilavstånd.

Mitt dillemma är nog att göra de svåra inredningsvalen, fullkomligt älskar vit lantlig inredning, men också det lite strama svart/vita moderna. Å, så gillar jag ju Greengate med sin explossion av sommarkänsla...............
Svårigheten är nog kombinationen, utan att det blir för spretigt?

Här kommer några bilder från vårt vardagsrum och allra, allra högst på min önskelista är ett nytt mindre soffbord - jag måste bara hitta rätt!!!!






Pallen har tyg från Ikea.

Hej från Loo.

1 kommentar:

Gammelbålsta sa...

Hej!
Tycker du ska vara helt nöjd med ditt fina hem. Är inte helt lätt med ett gammalt hus som behöver renoveras. Roligt är det men ganska jobbigt periodvis. (dyrt blir det åxå). Jag gillar precis som du vitt och svart och tycker man kan blanda in de mesta färger faktiskt. Det brukar jag göra ganska så ofta. Men helt vitt vill jag nog aldrig ha. Härligt att kunna ha ett sommar hus. Jag tar emot beställningar på broderier, beror på vad du är ute efter. Hör av dig om du undrar över något. Ha det så jättebra mvh Aydan