Det är jag som är Loo och jag hälsar dig Välkommen till min blogg som handlar om livet i stort och smått för vår familj!
Helt enkelt - följ med Fam. Loo på vår resa i vardagen.............

torsdag 4 november 2010

Julfunderingar och svåra beslut........

Hej på Er!
Nu börjar vi prata om familjens Största..... fråga under året. Eller den kommer faktiskt bara upp sisådär i november när den närmar sig. Joooo Julen!
Eller inte frågan om julen för den kommer ju liksom hur vi än bär oss åt och vad vi än tycker i vår familj. Vi gillar julen, men vi hamnar alltid i diskussioner om hur granen ska kläs i år?

Många av er har nog samma julfina gran varje år,men vi har sådan jul-besluts-ångest. Så vi kan inte bara bestämma snabbt hur julgranen ska se ut, eller till och med plocka fram förra årets pynt???!

Fyra viljor ingår i familjen, den manliga delen består av två och en (den äldre delen) är traditionell som bara den och den minsta på den sidan hänger liksom med lite på det. (Far och son ni vet!)
Vi på den kvinliga sidan är betydligt mer inredningsroade och också lite mer nytänkande, tycker vi själva i alla fall -  Hm.

Kan berätta att dotter sexton år har redan lagt ner sin röst ang. julfärg och snäll som hon är så sa hon
 - låt "lilleman" bestämma. Vilken underbar storasyster!

Förra året blev granen i silverskrud och i vitt - jättefint. Vi har  alltid en äkta gran som köps några dagar före julafton. Det lutar nog lite åt en röd/vit jul i år. vi får väl se, jag återkommer när vi pratat färdigt.

Blev visad dessa jättefina vimplar igår och jag blev så sugen på att köpa en vit med röd text. Får kanske önska mig av Tomten, lite före jul.



Vimpel från Nyblom & Kollen.

Skulle vilja hitta nya vita gardiner till matrummet också. Jag vill ha långa längder gärna lite linne-aktigt tyg. Får väl bli önskan nummer två då!

Kanske snälla Tomten läser det här!!!!!!



Ha det så bra och hörrni -  i morgon är det mys-fredag igen!

Från Loo!

Inga kommentarer: